Delilådan by PAUL och THOM AB

Fråga & svar.

Här har vi samlat vanligt förekommande frågor.

Vad är Delilådan?

Delilådan är framtagen av PAUL och THOM för att stötta och skapa förutsättningar för ideella föreningar, lag och skolklasser att tjäna pengar till klassen. Läs mer om oss här.

Hur startar vi en försäljning?

Lättast är att fylla i en intresseanmälan. När vi fått er anmälan hör vi av oss till er och förser er med allt ni behöver för att komma igång. Ring oss så hjälper vi er direkt! Ni når oss på 08-509 309 70 eller skicka ett mail till [email protected]

Hur många behöver vi vara för att starta en försäljning?

Det finns inget krav på antal deltagare/säljare för att starta en försäljning.

Behöver vi lägga ut några pengar?

Nej, det kostar inget att starta en klassförsäljning eller lagförsäljning.

Får privatpersoner starta en försäljning?

Nej, detta är framtaget för att skapa förutsättningar för ideella föreningar, lag och skolklasser att tjäna ihop pengar.

Vad innebär det att vara administratör?

Varje säljgrupp behöver en administratör som är minst 18 år. Administratören startar upp försäljningen, informerar sina säljare och har den löpande kontakten med Delilådan. Det är också administratören som ansvarar för säljgruppens gemensamma portal med säljstatistik.

Finns det säljmaterial?

Ja, vi har satt ihop säljmaterial till er. Detta ligger bakom varje inloggning. Här finns marknadsföringsmaterial såsom bilder, säljbroschyr, kvitto, beställning och leveranslista m.m.

Hur går det till att sälja?

Varje deltagare/säljare får en personlig webbshop och orderportal med inloggning. Dela er webbshop med sms, e-post och sociala medier till alla ni känner. Ju fler som delar dessto större spridning får ni. Genom att dela er webbshop kan kunderna gå in och lägga sina beställningar när de vill. Via er orderportal tar ni upp beställningar via er mobil vid besök hos era kunder. Ta med den tryckta säljbroschyren och låt era kunder kika på produkterna. Ni lägger sedan order direkt i mobilen. Betalning sker vid leverans.

Tips! För att lyckas rekommenderar vi att sätta upp säljmål ex. varje deltagare/säljare ska sälja 10 st produkter inom en säljperiod.

Vad tjänar vi?

Vi har ett enkelt poängsystem så att ni snabbt kan se vad ni tjänar per såld produkt. Blå boll är orderupptagning i mobil (dörrknackning) och grön boll är order som läggs på er webbshop. Ni behåller er förtjänst vid betalning av faktura – på fakturan har vi räknat av er förtjänst. 

Kan vi se vår framgång?

Er administratör kan enkelt se och följa er framgång med sin inloggning och kan hålla er uppdaterade.

Kvalitet på produkterna

Vi har noga valt ut smakrika och högkvalitativa produkter från Europas bästa leverantörer runt medelhavet. 

Varför webbshop?

Att sälja via webbshop skapar sömnlös shopping dvs att era kunder kan handla när det passar. Ni kan enkelt dela er webbshop till familj, släkt, vänner och bekanta via sms, e-post, hemsida och sociala medier. Ju fler som delar dessto större spridning får ni. 

Säljtips!
  1. För att lyckas rekommenderar vi att sätta upp säljmål ex. varje deltagare/säljare ska sälja 10 st produkter inom en säljperiod.
  2. Sprid er personliga webbshop till så många som möjligt. Skicka sms och e-post till familj, släkt och vänner. Gör inlägg och dela i era sociala medier.
  3. Sätt upp säljmål för vilka dina kunder är och vart du ska sälja.
  4. Dela ut säljbroschyren på arbetsplatser och i skolan.
  5. Påminn! Som med all reklam behöver man påminna – gör flera utskick och puffar i sociala medier.
Måste vi sälja för en viss summa?

Nej ni har inga försäljningskrav.

Hur går betalningen till?

I webbshopen kan kunderna välja att betala med Swish eller faktura via Qliro. Qliro’s kundservice är öppet måndag till fredag 8–17.  Du kan välja mellan att chatta, ringa eller skicka mail. Tel 0200-430 030, e-post [email protected]. www.qliro.com

Vad kostar frakten?

I webbshopen varierar frakten beroende på vad du beställer. Fraktkostnad syns tydligt innan du lägger din beställning och varierar beroende på hur mycket du beställt. Alla order skickas från vårt huvudlager i Borås. Vid beställning och betalning skickas en orderbekräftelse, håll utkik i skärpposten då den ibland kan hamna här.

Leverans

Vid beställning i webbshopen sker leverans inom 3-7 dagar och levereras till uppgiven adress vid beställning. Du får en avisering från ditt utlämningsställe och leveransuppdatering via mail.

Reklamation

Reklamation gör du genom att skicka ett mail till oss på [email protected]

Personuppgiftspolicy

Delilådan är ett varumärke som ägs av PAUL och THOM AB. När du på något sätt kommer i kontakt med oss kan det innebära att dina personuppgifter (så som namn, adress, e-mail, personnummer, telefonnummer m.m.) behandlas av oss på Delilådan.

Vi värnar om din integritet. Dina personuppgifter behandlas alltid i enlighet med tillämplig integritetslagstiftning, så som dataskyddsförordningen, dataskyddslagen och övrig kompletterande lagstiftning.

Du kan alltid kontakta oss på [email protected] om du har några frågor eller synpunkter på hur vi behandlar dina personuppgifter.